מאמרים

3 אימונים מומלצים לחיזוי תוצאת מרתון

אחד הדברים החשובים לרצי מרתון הוא לדעת איזה קצב הוא הקצב הנכון למרתון: הקצב בו אפשר להשיג את הזמן הכי טוב מבלי "לדעוך" בקילומטרים האחרונים. מאמר זה של המאמן הבכיר גרג מקמילן, דן בשלושה אימונים שנותנים חיזוי לקצב מרתון ומסייעים בקביעת תכנית מרוץ חכמה. 

קרא עוד

שגיאות שכיחות בעת ריצת מרתון ולאחריה

הכנה לריצת מרתון אינה דומה למירוצים אחרים. מדובר בריצה ממושכת של מספר שעות וההכנה הנדרשת הנה פיזיולוגית ופסיכולוגית כאחד. לא מעט רצים שמתאמנים כמו מקצוענים (מבחינת ההיקפים, עצימות האימון, הציוד וכדומה) מתנהלים כמו חובבנים. על מנת לרוץ מרתון יש צורך להיערך כראוי וזאת גם על מנת שלא תהיינה פציעות בסמוך לתחרות או אף במהלכה ועוד. ד"ר איתי זיו מסביר מהן השגיאות השכיחות של רצי מרתון וכיצד נמנעים מהן. 

קרא עוד

להתאמן למרתון בחורף

תכנית האימונים לקראת המרתון חייבת להיות מושפעת מתוואי המסלול והטמפרטורה במועד התחרות, אך לא פחות חשוב, מתנאי הכנת התוכנית המושפעים לא מעט מהעונה בה הם מתבצעים. מאמן הריצה רן שילון מסביר כיצד מתאמנים למרתון שמתקיים בסוף החורף?


קרא עוד

לקראת המרתון הראשון

מתכננים לעשות בקרוב את המרתון הראשון בחייכם? כל הכבוד! עכשיו, איך משלימים את האתגר הזה? דפנה שב-פרחי, מרתוניסטית מנוסה עם טיפים חשובים מניסיון אישי שירגיעו את הפחדים והחששות ויסייעו לכם בהשלמת המרתון הראשון בהצלחה.

קרא עוד

עשה ואל תעשה במרתון

ריצת מרתון מחייבת גישה חדשה לחיים ולריצה. 
מאמן הריצה יניב "גונדה" כתר עם טיפים לאלו שמרתון סמסונג תל-אביב יהיה להם המרתון הראשון וגם למנוסים יותר - עשה ואל תעשה בריצת מרתון. 

קרא עוד

העמסת הפחמימות לקראת המרתון

כולם מדברים על כך שצריך להעמיס פחמימות לפני המרתון אבל עדיין עולות שאלות: כמה בדיוק להעמיס? איזה סוג של פחמימות? כמה זמן לפני? מה נחשב לפחמימה? האם כל הפחמימות זהות ביעילותן? האם מותר לאכול פירות וירקות ועוד... סימונה גורן, דיאטנית קלינית וספורט במרכז לרפואת ספורט "מדיקס" ומרתוניסטית ותיקה עונה לשאלות. 

קרא עוד

איך לרדת מ-4 שעות במרתון?

4 שעות במרתון נחשב למחסום נפוץ בקרב חובבי ריצה (לא רצים מקצועיים). רבים מהם עובדים קשה בניסיון לשבור את מחסום ה-4 שעות ולרדת ממנו, אפילו בדקה או שתיים. מאמן הריצה דניאל קרן עם תכנית שתעזור לכם להתקרב למטרה הנכספת ולרדת מ-4 שעות במרתון. 

קרא עוד

אפשר ליהנות מריצות ארוכות

רצים מרתון בקרוב? ודאי התחלתם כבר את תוכנית האימונים שלכם, בה צפויות לכם לא מעט ריצות ארוכות. רוב הרצים חוששים מפני הריצות הארוכות, אך הן לא חייבות להיות משעממות, בודדות ושנואות. 4 דרכים להפוך את הריצות הארוכות לקצת יותר נוחות, ואולי אפילו מהנות. 

קרא עוד
 

חסות  ראשית:              שותף ספורט: 
 חסות זהב:        
 
חסויות        
               
 
שותפי מדיה:      
  
שותפים לדרך:           
                                                     

                                         הייטק זון