מרתון 42.195 קמ   חצי מרתון 21.1 קמ   מירוץ 10 קמ   מרוץ 5 ק"מ   מירוץ אופני יד   מיני מרתון

תיאור המסלולים

 
לפניכם תיאור מסלולי המרוצים השונים במרתון סמסונג תל-אביב 2017.

כמו כן, לרשותכם מפות דינאמיות של המסלולים (כולל מיקום תחנות חלוקת מים ונקודות חשובות לאורך המסלול) בדף מפות ומסלולים.

 

דגשים למסלולי הריצה
 (יש לקרוא בהמשך הדף את תיאור המסלולים המלא).   
לאורך המסלול ישנם שלטי חיצים ומרשלים (מכוונים) עם חיצי יד - שינחו אתכם בדרך הנכונה. השלטים הם בצבע כחול למרתון, אדום לחצי המרתון וירוק למרוץ 10 ק"מ. כדאי ללמוד מראש את המסלול ולקרוא את התיאור המילולי. חשוב שתרוצו לא רק במסלול הנכון, אלא גם בצד הנכון במקרה של שני מרוצים מקבילים. חשוב במיוחד להבחין בנתיב הנכון במקומות בהם כמה מרוצים מתאחדים.

רצי המרתון – לאורך חלק מהמסלול, אתם תרוצו יחד עם רצי חצי המרתון. שמרו תמיד על צד ימין ביחס אליהם, כי בנקודות הפיצול מהם, אתם תפנו תמיד ימינה.

שימו לב במיוחד לשתי נקודות פיצול בהן רצי המרתון, הרצים יחד עם רצי החצי, צריכים להתפצל ימינה:

א. בסוף שד' רוטשילד: רצי המרתון פונים ימינה למרמורק; רצי החצי ממשיכים ישר ומבצעים פרסה.

ב. בסוף שד' בן-גוריון: רצי המרתון פונים ימינה לשד' מלכי ישראל, צמוד לכיכר רבין; רצי החצי ממשיכים ישר מתחת למרפסת העירייה.

 
תחנות הרענון

למדו ממפת המסלול את מיקום נקודות המים (15 במרתון, 7 בחצי ו-3 בעשר ק"מ) ומיקום המשקה האיזוטוני והג'ל. המים מחולקים בתדירות של 2.5 > 3 ק"מ (לקראת הסיום הסמיכות עולה). המים יחולקו בנקודת הזינוק והסיום בבקבוקי חצי ליטר

ברוב התחנות ההגשה היא מצד אחד. נסו לקבל את המים דווקא בשולחנות האחוריים – בקדמיים עלול להיות צפוף מדי והמים יאזלו במהירות. אורך השולחנות בתחנה חד-צידית בחצי מרתון ובעשר ק"מ, עשוי להגיע לכדי 80 מ'! תכננו בהתאם.

בנקודות עם משקה איזוטוני – המשקה יחולק בשולחנות שלפני המים (במרתון 4 תחנות; בחצי – 2) 

הג'ל (2 תחנות במרתון בלבד) יחולק כ-100 מ' לפני תחנות המים.

הפירות (2 תחנות במרתון בלבד), יחולק במקומות נפרדים מתחנות המים.  

שירותים כימיים במסלול יוצבו ב-5 נקודות במרתון, 2 בחצי המרתון ו-1 בעשרה ק"מ. (ר' מפה).  



זמני גג במסלולים (קאט-אוף)

קווי הגמר של המרוצים השונים ייסגרו במועדים אלו –

מרתון – 6 שע' אחרי הזינוק
חצי מרתון – 2:45 שע' מהזינוק האחרון.
10 ק"מ – 1:45 מהזינוק האחרון
5 ק"מ – 50 דק' מהזינוק 2 מקצים נפרדים.  

 רצים המתנהלים בקצב איטי יותר מהממוצע של מגבלת הזמן, יאלצו להפסיק את ריצתם (בדגש על מרוץ המרתון).

הנהלת התחרות אינה אחראית על רצי המרתון שימשיכו בקצב איטי ממגבלת הזמן, בשעה ששירותי המסלול לאורכו, כבר לא יפעלו.

לאלו תינתן הזדמנות לעלות על הרכב המאסף, אחרת המשך ריצתם הינו באחריותם הבלעדית.  

 
 
תיאור מילולי של המסלולים
 
 
הערות כלליות:
  • כל הזינוקים יוצאים מאותו קו זינוק ברח' רוקח בצידו הצפוני – מזרחה מגשר הולכי הרגל בין חניון פארק הירקון למגרשי התערוכה. כיוון הזינוק > מערב.  
  • מרוץ המרתון מסיים במגרש החנייה של הפארק, מעט מערבה מתחנת הדלק "פז". שאר המרוצים מסיימים ברוקח דרום, בנקודה מקבילה למרתון. קטעי הסיום נעים מזרחה.
  • המושגים "אחרי", "לפני", "ימינה" ו"שמאלה", מתארים את הכיוונים מנקודת מבטו של הרץ.
  • המושגים (עם) כיוון התנועה ו(נגד) כיוון התנועה, מתייחסים לתנועת כלי הרכב כשהכביש פתוח.
  • שמות הרחובות מופיעים בד"כ ללא התואר "רחוב" או "שדרות", לצורך הקיצור. 
  • בכמה כבישים ללא הפרדת אי תנועה, יוצבו קונוסים. ההתייחסות בטקסט תהיה להצבה זו. 

 

מרתון

תיאור המסלול:            (ר' הערות כלליות)

לתשומת לבכם של אלו שמכירים את מסלול אשתקד: 
התבצעו שינויים במסלול בין הקילומטר ה-27 ל-29, שם המסלול נכנס למתחם שרונה במקום לדרך בגין 

 
  • מקו הזינוק מערבה (עם), עולים על גשר רוקח ויורדים לרוקח בצידו הצפוני (עם).
  • באבן גבירול ימינה (צפונה) בצידו המרוחק (נגד) ובעגנון ימינה (נגד).
  • באשכול שמאלה (צפונה, נגד) עד פרופס ושם שמאלה (מערבה, נגד).
  • בכביש 2040 צפונה (עם, ימינה לקונוסים שיוצבו). ממול הרצים החוזרים מהפרסה.
  • כ-500 מ' צפונה לפרסיץ תוצב פרסה וחזור ב-2040 (עם, מימין לקונוסים שיוצבו).
  •  בחזור לפרופס ימינה בדרך לחוף תל ברוך ובפנייה הראשונה ימינה ממשיכים עם הכביש האלכסוני מערבה המתעקל דרומה עד למחסום ברזל שיפתח כדי שהרצים יעלו לטיילת דרומה.
  •  לאורך הטיילת עד גשר יקותיאלי המגיע לכביש הראשי של נמל תל-אביב ואיתו עד היציאה שמאלה לכ"ג יורדי הסירה.
  • ימינה בירקון (עם) ולאורך הטיילת וקויפמן בהמשך (מימין לקונוסים שיוצבו).
  • בגולדמן ימינה  (מימין לקונוסים שיוצבו) ובכיכר התנועה שלפני כיכר השעון, ימינה (מערבה) לעלייה השנייה לכיוון שער הנמל הדרומי (מימין לקונוסים שיוצבו).
  • בקטע הראשון של הנמל הריצה תהיה דו-צידית (מימין לקונוסים) בהמשך הרצים הלוך יצמדו לקו המים ולאחר פנייה ימינה ושמאלה יכנסו למחסן תחזוקת הספינות שמימין (שביל הכורכר יוכשר) ויצאו מהשער לטיילת פארק המדרון הצמודה לקו המים.
  • לאחר כ-800 מ' של ריצה לאורך קו החוף, פנייה כפולה שמאלה לשביל המקביל המוביל בהמשך דרך רחוב הנמל, לכניסתו המזרחית וישר עד לאיחוד הריצה מול הבאים הלוך (מימין לקונוסים).
  • ההמשך כבהלוך – העלייה השנייה, גולדמן וקויפמן בצידו המערבי (נגד, מימין לקונוסים).
  • ביוסף לוי סוטים ימינה כדי להתחבר לרח' הירקון המקביל לכביש ואיתו צפונה.
  • באלנבי פונים ימינה (עם) עד לשד' רוטשילד. אלנבי חצוי במחסומים וקונוסים לתנועת רצים חוזרים.
  • פונים שמאלה לשדרות רוטשילד בצד הדרומי (עם) עד מרמורק אליו פונים ימינה.
  • חוצים את אבן גבירול לקרליבך ואחרי ה-80מ' פונים שמאלה לארבעה, עד רחוב קלמן מגן אליו פונים שמאלה. הרחוב מתעקל ימינה בהמשך ופונה לכיוון מתחם שרונה ונכנס למדרחוב המתחם. 
  • רצים לאורך מבנה "שוק האוכל" (הנמצא מימיננו) עד רחוב דוד אלעזר, אליו פונים שמאלה עד סוף מדרחוב שרונה בכביש רח' קפלן שם פונים שמאלה (נגד).
  • בלסקוב פונים שמאלה עד הצומת הגדולה עם אבן גבירול. מקיפים את אי התנועה שלפני "בנק הפועלים, ופונים ימינה לאבן גבירול, מעבר לאי התנועה שברחוב (נגד) וממשיכים עד רחוב דיזנגוף.
 חצי מרתון

תיאור המסלול:            (ר' הערות כלליות)

לתשומת לבם של אלו המכירים את מסלול אשתקד:
התבצעו כמה שינויים במסלול. קטה הפרסה שהיה בנמל צפונית לדיזנגוף (קילומטר 3) בוטל ובמקומות הוארך קטע הפרסה בסוף שדרות רוטשילד. 
  • מקו הזינוק ברוקח, רצים מזרחה וחוצים את דרך נמיר להמשך רוקח (עם)
  • ברחוב התערוכה, הכביש מתעקל שמאל ועם כביש הטיילת - הרברט סמואל דרומה (עם) ומול אלנבי והמזרקה, נצמדים לשמאל כדי להיכנס לנתיב החנייה בצד המזרחי (הערה: אשתקד המסלול נכנס לקטע בנמל).
  • בשדרות רוטשילד שמאלה (צפונה, עם) עד סוף השדרות. לקראת השדרות פונים ימינה למרמורק ומבצעים פרסה בסוף אי התנועה שמול הוברמן כדי לחזור לסוף השדרה לפנות שמאלה ברוטשילד (עם) ואלנבי (עם, מימין לקונוסים).
  •  בירקון ימינה (צפונה) עד התערוכה וימינה לדיזנגוף דרומה מצידו השמאלי (נגד). 
  • בעיקול של הירקון ימינה, יופרדו רצי החצי מרתון מרצי המרתון, כדי להיכנס לדיזנגוף דרומה מצידו השמאלי (נגד), בעוד רצי המרתון רצים בצד הימני. בבן-גוריון פונים שמאלה בצד הצפוני (רצי המרתון בדרומי)
  • ממשיכים ישר מתחת למרפסת העירייה (נגד) ובאבן גבירול פונים צפונה (שמאלה, נגד) עד רוקח. 
  • עם גשר בר-יהודה ממשיכים עם עד רוקח שם ימינה (עם) וסטייה הדרגתית שמאלה (מימין לקונוסים) כדיל לעלות על גשר רוקח החוצה את נמיר.  
  • יורדים להמשך רוקח (עם) עד קו הסיום

 

מרוץ 10 ק"מ

תיאור המסלול:            (ר' הערות כלליות)

  • מקו הזינוק מערבה (עם), חוצים את דרך נמיר כדי להמשיך ברוקח (עם).  
  • בדיזנגוף שמאלה (דרומה, נגד, משמאל לקונוסים שיוצבו) עד בן גוריון ושמאלה (מזרחה, נגד) עד אבן גבירול ואיתו שמאלה (צפונה, נגד).
  • אחרי גשר בר-יהודה (נגד, יופרד בקונוסים מהחצי מרתון) סטייה הדרגתית ימינה כדי לפנות מעבר לאי התנועה לרוקח (עם).
  • סטייה הדרגתית שמאלה ברוקח כדי לעלות על גשר רוקח החוצה את נמיר ולרדת בסופו להמשך רוקח (עם) המוביל עד קו הגמר כ-50 מק לפני גשר הולכי הרגל. 

 

מרוץ 5 ק"מ

תיאור המסלול:            (ר' הערות כלליות)        

  • מקו הזינוק מערבה (עם), על גשר רוקח ובהמשכו רוקח צפון (עם).  
  • לפני אבן גבירול, פניית פרסה על אי התנועה (יוצב שיפוע) כדי לחזור באותה דרך (עם).  
  • חזור ברוקח דרום (עם) וגשר רוקח מזרחה עד קו הסיום. 

 
  לתקנון  
 
  להרשמה  

חסות  ראשית:              שותף ספורט: 
 חסות זהב:        
 
חסויות          
 
שותפי מדיה:      
  
שותפים לדרך:            
                                                     

                                         הייטק זון