מרתון סאמסונג תל-אביב 2015 מרתון סאמסונג תל-אביב 2015 עיריית תל-אביב יפו
 
שניות דקות שעות ימים
 
 
 
 
  מרתון 42.195 קמ   חצי מרתון 21.1 קמ   מירוץ עירוני 10 קמ   מרוץ 5 ק"מ   מירוץ אופני יד   מיני מרתון

תיאור המסלולים

 
לפניכם תיאור מסלולי המרוצים השונים במרתון סמסונג תל-אביב 2015.

כמו כן, לרשותכם מפות דינאמיות של המסלולים (כולל מיקום תחנות חלוקת מים ונקודות חשובות לאורך המסלול) בדף מפות ומסלולים.

 

דגשים למסלולי הריצה
 (יש לקרוא בהמשך הדף את תיאור המסלולים המלא).   
לאורך המסלול ישנם שלטי חיצים ומרשלים (מכוונים) עם חיצי יד - שינחו אתכם בדרך הנכונה. השלטים הם בצבע כחול למרתון, ירוק לחצי המרתון ואדום למרוץ 10 ק"מ. כדאי ללמוד מראש את המסלול ולקרוא את התיאור המילולי. חשוב שתרוצו לא רק במסלול הנכון, אלא גם בצד הנכון במקרה של שני מרוצים מקבילים. חשוב במיוחד להבחין בנתיב הנכון במקומות בהם כמה מרוצים מתאחדים.

רצי המרתון – לאורך חלק מהמסלול, אתם תרוצו יחד עם רצי חצי המרתון. שמרו תמיד על צד ימין ביחס אליהם, כי בנקודות הפיצול מהם, אתם תפנו תמיד ימינה.

שימו לב במיוחד לשתי נקודות פיצול בהן רצי המרתון, הרצים יחד עם רצי החצי, צריכים להתפצל ימינה:

א. בסוף שד' רוטשילד: רצי המרתון פונים ימינה למרמורק; רצי החצי ממשיכים ישר ומבצעים פרסה.

ב. בסוף שד' בן-גוריון: רצי המרתון פונים ימינה לשד' מלכי ישראל, צמוד לכיכר רבין; רצי החצי ממשיכים ישר מתחת למרפסת העירייה.

 
תחנות הרענון

למדו ממפת המסלול את מיקום נקודות המים (15 במרתון, 7 בחצי ו-3 בעשר ק"מ) ומיקום המשקה האיזוטוני והג'ל. המים מחולקים בתדירות של 2.5 > 3 ק"מ (לקראת הסיום הסמיכות עולה). המים יחולקו בחלק מהתחנות בבקבוקי חצי ליטר ובחלקם בכוסות.  

ברוב התחנות ההגשה היא מצד אחד. נסו לקבל את המים דווקא בשולחנות האחוריים – בקדמיים עלול להיות צפוף מדי והמים יאזלו במהירות. אורך השולחנות בתחנה חד-צידית בחצי מרתון ובעשר ק"מ, עשוי להגיע לכדי 80 מ'! תכננו בהתאם.

בנקודות עם משקה איזוטוני – המשקה יחולק בשולחנות שלפני המים (במרתון 4 תחנות; בחצי – 2) צבע הכוסות שונה מצבע כוסות המים (כיוון שבתחנה הראשונה כל המרוצים יקבלו מים בכוסות, תוכלו להבחין בהבדל).

הג'ל (2 תחנות במרתון בלבד) יחולק כ-100 מ' לפני תחנות המים.

הפירות (2 תחנות במרתון בלבד), יחולק במקומות נפרדים מתחנות המים.  

שירותים כימיים במסלול יוצבו ב-5 נקודות במרתון, 2 בחצי המרתון ו-1 בעשרה ק"מ. (ר' מפה).  


 
 
תיאור מילולי של המסלולים
 
 
הערות כלליות:
  • כל הזינוקים יוצאים מאותו קו זינוק ברח' רוקח בצידו הצפוני – מזרחה מגשר הולכי הרגל בין חניון פארק הירקון למגרשי התערוכה. כיוון הזינוק > מערב.  
  • מרוץ המרתון מסיים במגרש החנייה של הפארק, מעט מערבה מתחנת הדלק "פז". שאר המרוצים מסיימים ברוקח דרום, בנקודה מקבילה למרתון. קטעי הסיום נעים מזרחה.
  • המושגים "אחרי", "לפני", "ימינה" ו"שמאלה", מתארים את הכיוונים מנקודת מבטו של הרץ.
  • המושגים (עם) כיוון התנועה ו(נגד) כיוון התנועה, מתייחסים לתנועת כלי הרכב כשהכביש פתוח.
  • שמות הרחובות מופיעים בד"כ ללא התואר "רחוב" או "שדרות", לצורך הקיצור. 
  • בכמה כבישים ללא הפרדת אי תנועה, יוצבו קונוסים. ההתייחסות בטקסט תהיה להצבה זו. 

 

מרתון

תיאור המסלול:            (ר' הערות כלליות)

  • מקו הזינוק מערבה (עם), עולים על גשר רוקח ויורדים לרוקח בצידו הצפוני (עם).
  • באבן גבירול ימינה (צפונה) בצידו המרוחק (נגד) ובעגנון ימינה (נגד).
  • באשכול שמאלה (צפונה, נגד) עד פרופס ושם שמאלה (מערבה, נגד).
  • בכביש 2040 צפונה (עם, ימינה לקונוסים שיוצבו). ממול הרצים החוזרים מהפרסה.
  • כ-500 מ' צפונה לפרסיץ תוצב פרסה וחזור ב-2040 (עם, מימין לקונוסים שיוצבו).
  •  בחזור לפרופס ימינה בדרך לחוף תל ברוך ובפנייה הראשונה ימינה ממשיכים עם הכביש האלכסוני מערבה המתעקל דרומה עד למחסום ברזל שיפתח כדי שהרצים יעלו לטיילת דרומה.
  •  לאורך הטיילת עד גשר יקותיאלי המגיע לכביש הראשי של נמל תל-אביב ואיתו עד היציאה שמאלה לכ"ג יורדי הסירה.
  • ימינה בירקון (עם) ולאורך הטיילת וקויפמן בהמשך (מימין לקונוסים שיוצבו).
  • בגולדמן ימינה  (מימין לקונוסים שיוצבו) ובכיכר התנועה שלפני כיכר השעון, ימינה (מערבה) לעלייה השנייה לכיוון שער הנמל הדרומי (מימין לקונוסים שיוצבו).
  • בקטע הראשון של הנמל הריצה תהיה דו-צידית (מימין לקונוסים) בהמשך הרצים הלוך יצמדו לקו המים ולאחר פנייה ימינה ושמאלה יכנסו למחסן תחזוקת הספינות שמימין (שביל הכורכר יוכשר) ויצאו מהשער לטיילת פארק המדרון הצמודה לקו המים.
  • לאחר כ-800 מ' של ריצה לאורך קו החוף, פנייה כפולה שמאלה לשביל המקביל המוביל בהמשך דרך רחוב הנמל, לכניסתו המזרחית וישר עד לאיחוד הריצה מול הבאים הלוך (מימין לקונוסים).
  • ההמשך כבהלוך – העלייה השנייה, גולדמן וקויפמן בצידו המערבי (נגד, מימין לקונוסים).
  • ביוסף לוי סוטים ימינה כדי להתחבר לרח' הירקון המקביל לכביש ואיתו צפונה.
  • באלנבי פונים ימינה (עם) עד לשד' רוטשילד. אלנבי חצוי במחסומים וקונוסים לתנועת רצים חוזרים.
  • פונים שמאלה לשדרות רוטשילד בצד הדרומי (עם) עד מרמורק אליו פונים ימינה.
  • חוצים את אבן גבירול לקרליבך בו פונים שמאלה לחשמונאים (נגד); בדרך בגין נצמדים לצד השמאלי (נגד) עד לרחוב קפלן, בו פונים שמאלה (נגד).
  • חוצים את אבן גבירול וממשיכים לדיזנגוף (נגד). בתרס"ט פונים שמאלה (נגד) עד נתיב הדרומי (עם) של כיכר הבימה (המשך שד' בן ציון) כדי לחזור לרוטשילד ימינה (עם).
  • באלנבי ימינה (עם, מימין לקונוסים) ובירקון ימינה (עם, צפונה) עד סופו וממשיכים בתערוכה המתעקל מזרחה.
  • בדיזנגוף ימינה (דרומה, עם, מימין לקונוסים) עד בן גוריון ושמאלה (מזרחה, עם) עד לכיכר רבין. ימינה במלכי ישראל (נגד) וצמוד לכיכר שמאלה לפרישמן (נגד).
  • באבן גבירול פונים שמאלה (צפונה, עם) ומצומת בלוך ממשיכים ישר אך מימין לקונוסים (רצי החצי משמאל לקונוסים ורצי העשר עוד משמאלם מעבר לאי התנועה).
  • בסוף אי התנועה שבאבן גבירול, סוטים ימינה כדי לעלות למדרכה ואיתה חוצים את גשר בר-יהודה (אבן גבירול). לפני רוקח מבצעים פניית פרסה לתוך שביל הפארק המקביל לגשר ואיתו דרומה עד לגדת הירקון הצפונית.
  • שמאלה (מזרחה) לשביל האספלט הכפול המקביל לגדה איתו חוצים מתחת לגשר נמיר (הכחול) ובשביל האלכסוני שאחרי הגשר - שמאלה (צפונה) כדי לצאת מפארק ברוקח משער החניון.
  •  ברוקח ימינה (מזרחה) בשביל שיופרד בקונוסים מיתר הרצים (היורדים מגשר רוקח) ויוביל למגרש החנייה של פארק הירקון בו קו הסיום למרתון בלבד.

 

 חצי מרתון

תיאור המסלול:            (ר' הערות כלליות)

  • מקו הזינוק ברוקח מערבה (עם), עולים על גשר רוקח מעל נמיר ויורדים לרוקח בצדו הצפוני (עם).
  • אחרי גשר בן-אליעזר שמעל הירקון, פונים ימינה (צפונה) לפתח הנמל שמול לדיזנגוף כדי לרוץ קטע של כ-40 מ' הלוך וחזור מעבר לאי התנועה.
  • ביציאה מהקטע הנ"ל פונים ימינה להמשך התערוכה לרח' הירקון ומשם דרומה (עם).
  • עם כביש הטיילת – הרברט סמואל דרומה (עם) ומול אלנבי והמזרקה, נצמדים לשמאלה כדי להיכנס לנתייב החנייה בצד המזרחי.
  • ביונה הנביא שמאלה ובירקון שוב שמאלה עד אלנבי ושם ימינה (מימין לקונוסים).
  • בשדרות רוטשילד שמאלה (צפונה, עם) עד סוף השדרות ושם מול "הבימה" פרסה כדי לחזור ברוטשילד (עם) ואלנבי (עם, מימין לקונוסים).
  • בירקון ימינה (צפונה). ליד מלון שרתון ממשיכים ישר בשדרה (עם). רצי החצי יופרדו מכאן והלאה מרצי המרתון ע"י קונוסים. רצי המרתון מימינם.
  • הירקון מתעקל ימינה עם התערוכה ובדיזנגוף ימינה (דרומה, עם, מימין לקונוסים) עד בן גוריון ושמאלה (מזרחה, עם).
  • ממשיכים ישר מתחת למרפסת העירייה עד אבן גבירול ואתו שמאלה (צפונה, עם, אך בצד השמאלי שיופרד בקונוסים מהמרתון).
  • כאן רצי החצי יראו גם את רצי העשר ק"מ רצים מעבר לאי התנועה משמאלם.
  • עם גשר בר-יהודה ממשיכים עם עד רוקח שם ימינה (עם) וסטייה הדרגתית שמאלה (מימין לקונוסים) כדיל לעלות על גשר רוקח החוצה את נמיר.  
  • יורדים להמשך רוקח (עם). רצי המרתון מימינכם, רצי העשר ק"מ משמאלכם ואיתם תמשיכו עד לקו הגמר ברוקח כ-50 מ' לפני גשר הולכי הרגל. 
  • קו הגמר לחצי מרתון ולעשר ק"מ אמנם משותף, אך שמירה על הפיצול בין שתי הריצות, תאפשר לכל מרוץ לרוץ בדבוקה ובקצב שלו.

 

מרוץ 10 ק"מ

תיאור המסלול:            (ר' הערות כלליות)

  • מקו הזינוק מערבה (עם), חוצים את דרך נמיר (שתיסגר לתנועה) כדי להמשיך ברוקח (עם).  
  • בדיזנגוף שמאלה (דרומה, נגד, משמאל לקונוסים שיוצבו) עד בן גוריון ושמאלה (מזרחה, נגד) עד אבן גבירול ואיתו שמאלה (צפונה, נגד).
  • רצי החצי והמרתון ירוצו בכל הקטעים לעיל והלאה, מימינכם.
  • אחרי גשר בר-יהודה (נגד, יופרד בקונוסים מהחצי מרתון) סטייה הדרגתית ימינה כדי לפנות מעבר לאי התנועה לרוקח (עם).
  • סטייה הדרגתית שמאלה ברוקח כדי לעלות על גשר רוקח החוצה את נמיר ולרדת בסופו להמשך רוקח (עם) המוביל עד קו הגמר כ-50 מק לפני גשר הולכי הרגל. 
  • קו הגמר לחצי מרתון ולעשר ק"מ אמנם משותף, אך שמירה על הפיצול בין שתי הריצות (אתם בצד השמאלי של הקונוסים), תאפשר לכל מרוץ לרוץ בדבוקה ובקצב שלו.
  •  

 מרוץ 5 ק"מ

תיאור המסלול:            (ר' הערות כלליות)        

  • מקו הזינוק מערבה (עם), על גשר רוקח ובהמשכו רוקח צפון (עם).  
  • לפני אבן גבירול, פניית פרסה על אי התנועה (יוצב שיפוע) כדי לחזור באותה דרך (עם).  
  • חזור ברוקח דרום (עם) וגשר רוקח מזרחה עד קו הסיום. 

 
  לתקנון  
 
  להרשמה