טיפים לרץ המתחיל

ריצה היא ענף הספורט הפופולרי ביותר בעולם. מאחר שלא צריך ללמוד לרוץ, אנשים רבים רצים ללא הכוונה נכונה ועלולים לגרום לעצמם נזק, ולכן מאמן הריצה רן שילון שמח להעניק לכם מספר כללים וטיפים שיעזרו לכם להתאמן בצורה בטוחה ויעילה.

קרא עוד

פציעות ותוכנית האימונים

ככל שאנו מתקרבים לתחרות המטרה שלנו, אנו הופכים להיות רגישים יותר ויותר בכל יחידת אימון. חליתם? נפצעתם? זה לא סוף העולם ועדיין אפשר להגיע כשירים לתחרות אם מטפלים בבעיה נכון.

קרא עוד

האימון האולטימטיבי למרוץ 10 ק"מ

מאמר של המאמן הבינ"ל המוביל, גרג מקמילן, שמספר מניסיונו על האימון האולטימטיבי לקראת שיא אישי במרוץ 10 ק"מ.

קרא עוד

תקופת ה"טייפר" לפני המרוץ

לא משנה אם אתם מתאמנים לקראת מקצה המרתון, חצי המרתון או למקצה 10 הקילומטרים, ישנה חשיבות רבה לתקופת ה"טייפר", על מנת להביא את הגוף למוכנות מקסימלית לקראת יום המרוץ. מאמן הריצה מישאל דגן מסביר מה עושים ב"טייפר" לרצים במקצים התחרותיים.

קרא עוד

להתאמן למרתון בחורף

האימונים לקראת ריצת המרתון מאומצים, אינטנסיביים ודורשים תקופת הכנה ממושכת. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בניית תכנית האימונים הוא מועד המרתון, אשר משפיע באופן ישיר על הדגשים השונים באימונים. איך מתאמנים לתחרות שמתקיימת בשיא החורף? לרן שילון התשובות.

קרא עוד

דופק, קצב ומה שביניהם

יש המתאמנים בריצה על-פי דופק, אבל מאז כניסת שעוני ה-GPS רוב הרצים מתאמנים על-פי קצב. יפית גלילי מסבירה מתי בכל זאת חשוב להתאמן על-פי דופק או לפחות לסנכרן בין שני המדדים?

קרא עוד

טיפים לאימונים

מאמן הריצה יניב כתר (גונדה) עם טיפים ומוטיבציה לרצים מתחילים, וגם לכאלה שרוצים להתחיל לרוץ ועדיין לא ממש התחילו...

קרא עוד

כמה פעמים לרוץ בשבוע?

בעולם הריצה יש חמש שאלות שהן תמיד רלבנטיות ותמיד חשובות לכל רץ, בין אם הוא רץ מרתון עם הרבה שנות ניסיון מאחוריו ובין אם הוא רץ מתחיל בראשית דרכו. מאמן הריצה דניאל קרן מנסה להשיב לשאלות הללו בסדרת מאמרים. השאלה הראשונה: כמה פעמים לרוץ בשבוע?

קרא עוד

כמה קילומטרים לרוץ בשבוע?

מאמן הריצה דניאל קרן משיב על השאלה השנייה בסדרת חמש השאלות החשובות לכל רץ.

קרא עוד

באיזו מהירות לרוץ?

מאמן הריצה דניאל קרן משיב על השאלה השלישית בסדרת חמש השאלות החשובות לכל רץ.

קרא עוד

מה לאכול לפני ריצה?

סדרת חמש השאלות החשובות לכל רץ ממשיכה עם השאלה הרביעית: מה לאכול לפני ריצה? חושבים שבגלל שאתם רצים אתם יכולים לאכול מה שאתם רוצים? אז תחשבו שוב. מאמן הריצה דניאל קרן עם תשובות משביעות רצון.

קרא עוד

הכנה תזונתית ליום המרוץ

ההכנה התזונתית למרוץ חשובה כמו האימונים לקראתו, בפרט ההכנה המתרחשת בשבוע שלפני התחרות. התזונאית ומאמנת הכושר קרן אן גיימן עם מאמר הנוגע לתקופת העמסת הפחמימות, טיפים והצעות לשבוע וליום המרוץ.

קרא עוד

הנחיות רופא המרתון

המלצות רפואיות לשבוע האחרון לפני המרוץ, כולל יום המרוץ, מאת ד"ר ערן רפופורט, היועץ הרפואי של מרתון סמסונג תל אביב

קרא עוד

הכן גופך לשרב

בצורה אופיינית לחורף ישראל הפכפך, ייתכן כי ביום המרוץ ניתקל במזג אוויר חם. ניתן להספיק לעשות רבות בימים שנותרו ובריצה עצמה. רן שילון עם טיפים לריצה בשרב.

קרא עוד

שיטות אימון לפיתוח היכולת האירובית

מאמן הריצה דוד זוארץ על שיטות לשפר את היכולת האירובית תוך שילוב נכון של אימוני רצף ואימוני הפוגות בתוכנית האימונים.

קרא עוד

ריצת דאנה

יום התחרות מתקרב, ההתרגשות באוויר גדולה, הרצים כבר בסופה של תוכנית אימונים וכעת הם בשבוע של הטייפר (תקופת המנוחה שלפני היום הגדול). אלה שירוצו ביום שישי כבר קראו את המאמרים על מה עושים בימים שלפני התחרות ועל אסטרטגיית התחרות אבל – מה עם אלה שלא מתחרים? מה יהיה איתם ביום התחרות? מה התוכנית שלהם?

קרא עוד

חיזוק ומתיחות: אבני היסוד של הריצה

ריצה היא פעילות אירובית המבוססת על תנועה שחוזרת על עצמה. בדומה לפעילויות חוזרות אחרות, גם בריצה כדאי ואפילו הכרחי לשפר את יעילות ה"כלים" העובדים, קרי מערכת השרירים.

קרא עוד

אימונים בתנאי חום

מרתון הוא ללא ספק חגיגה אמיתית לחובבי הריצה, אך טומן בחובו סכנות של התייבשות ומכת חום. ד"ר רותי פילץ - בורשטיין, מנכ"לית מכון וינגייט, פיזיולוגית של המאמץ, מסבירה איך ניתן להתאמן "על בטוח" ולמנוע את התופעות המתלוות לעתים לאימון בתנאי חום.

קרא עוד

התייבשות, מכת חום והיפותרמיה

ההבדל בין התייבשות, מכת חום והיפונתרמיה, איך נמנעים מכך וכיצד מטפלים בכל תקרית?

קרא עוד

השקט שלפני הסערה

שבועיים לפני המרתון, חשוב לפעול על פי כללים שימקסמו את כל מה שעשינו באימונים ולא יפגעו בכשירות שלנו. טיפים למקסום ביצועים במרוץ.

קרא עוד

אזהרות לתחרות בתנאי חום

יאיר קרני עם תמרורי אזהרה חשובים שכל רץ צריך לשים לב אליהם בעת ריצה במרוץ בתנאי חום

קרא עוד

איך להשתקם מפציעות ריצה

אבחון פציעות נפוצות בריצה ודרכים להשתקם מהן. מאת ד"ר רון ארבל וד"ר מיכל גולדוירט, השירות לרפואת ספורט, מרכז רפואי תל-אביב

קרא עוד

הנחיות תזונה ושתייה לריצה

מה אוכלים בתקופת האימונים ובמהלך המרוץ? התזונאית אולגה רז עם טיפים חשובים בעניין תזונה לרצים.

קרא עוד

גם טבעונים יכולים

החלטתם לעבור לתזונה טבעונית? חוששים ממה שזה יעשה לריצה שלכם? הסירו חשש מלבכם. רן שילון, אולטרה מרתוניסט, איירון-מן ומאמן ראשי של קבוצת "אנדיור", הוא גם טבעוני מבחירה. עכשיו הוא רוצה לנפץ לכם כמה סטיגמות בעניין השילוב בין טבעונות וספורט ולגרום לכם להפסיק לתהות מאיפה תקבלו חלבונים ואיך תגיעו לתחושת שובע. הטבעונות רק תעשה טוב לאורח החיים הספורטיבי שלכם. איך? תמשיכו לקרוא.

קרא עוד

יסודות הריצה

סודות אימון ריצה מוצקים בנויים על מספר סוגים של אימונים. קראו את ההסברים שלנו ונסו לבנות שגרת אימונים מאוזנת.

קרא עוד

מרתון למתחילים

שלא כמו תוכניות הכנה למרתון אחרות, תוכנית זאת בנויה כך שלקראת סופה תרוצו את מרחק המרתון המלא. ההיגיון בכך הוא הרעיון כי לצורך הכנה לכל ריצה עליכם לרוץ את המרחק הרצוי עוד לפני היום הגדול.

קרא עוד

מרתון למתקדמים

מאמן האתלטיקה, אליעזר רוזן, מציע תוכנית אימון ל- 15 שבועות למתקדמים לריצת המרתון לפי חלוקה של שבועות.

קרא עוד

חצי מרתון למתחילים

תוכנית זו מיועדת לרץ שכבר הגיע לרמה שמסוגל לבצע ריצות של 10 ק"מ על בסיס קבוע, ואף קצת יותר מזה מבלי להיות לגמרי מותש בסיום הריצה. עיקר רצונו של רץ זה הוא לסיים את ריצת חצי המרתון ללא מעבר להליכה לאורך הריצה.

קרא עוד

חצי מרתון למתקדמים

תוכנית אימונים זו מיועדת לרצים שכבר רצו חצי מרתון אחד או שניים, לרצים שמחד המרחק לא ממש מפחיד אותם (אולי בכל זאת קצת...) ומאידך צריכים את הזמן שלהם להסתגל למרחק זה ולאימונים למרחקים של 15 ק"מ או יותר. כלומר לרצים ברמה אחת מעל הרצים המתחילים.

קרא עוד

מתאמנים ל- 10 ק"מ

תוכנית אימונים למרוץ 10 ק"מ מאת מאמן הריצה רן שילון, אנדיור.

קרא עוד

מתאמנים ל- 5 ק"מ

בתוכנית שלהלן תעברו בצורה הדרגתית במהלך 12 שבועות מהליכה לריצה של 5 ק"מ.

קרא עוד

לפני, בזמן ואחרי התחרות

טיפים לאכילה נכונה ביום שלפני, בבוקר התחרות, במהלך ולאחר התחרות מאת יפית גלילי, פיזיולוגית של המאמץ ודיאטנית קלינית וספורט.

קרא עוד

אל תשכחו ליהנות מהדרך

בריצת מרתון אנחנו נוטים קודם כל להתמקד במטרה – מה הקצב שלנו, עוד כמה קילומטרים נותרו, איך נחלק את הכוח להמשך וכיוצ"ב. לפעמים אנחנו כל כך עסוקים במטרה, שאנחנו שוכחים להסתכל סביבנו וליהנות מהדרך. נקודות עניין לאורך המסלול של מרתון סמסונג תל-אביב.

קרא עוד

סיפורו של המרתון

בשנת 1896, במשחקים האולימפיים הראשונים בזמן החדש, שילב יוזם המשחקים, הברון פייר דה-קוברטן, את ריצת המרתון שאורכה כ-42 ק"מ. 17 חלוצים יצאו לדרך, 13 מהם יוונים. מה רבה הייתה שמחתם של היוונים כשהמנצח האולימפי הראשון היה ספירידון לואיס, מחלק מים מקומי שזכה לכבוד מלכים מהעם היווני הגאה - בכל ימי חייו.

קרא עוד
 
 
  להרשמה

חסות  ראשית:              שותף ספורט: 
 חסות זהב:       
 
חסויות    
        
 
שותפי מדיה:      
  
שותפים לדרך:           
                               הייטק זון