מרתון סמסונג תל-אביב (הגרסה הדיגיטלית) – איך מתכוננים?

דן סדן מאמן קבוצת Dan's Runners


בכל שנה שמתחילה, מיליוני אנשים מחליטים החלטות לשנה החדשה. ובערך אחרי שבוע,
רוב ההחלטות האלה נשכחות. במיוחד אם מדובר בשאיפות גבוהות או מסובכות מדי, כאלה שקשה לעמוד בהן.
אבל יש גם החלטות פרקטיות ופשוטות לביצוע, שכמעט כל אחד יכול לעמוד בהן.
נכון שלהתאמן למרוץ דורש התחייבות ארוכת טווח ורצינות גדולה.
אבל יש לי סוד - תחושת ההישג של אחרי לגמרי שווה את זה.
זה הזמן להשאיר את שנת 2020 מאחור, ולקבל את שנת 2021 עם אתגר שישפר לכם את מצב הרוח.
 
אחד הדברים שאני הכי אוהב במרתון סמסונג תל-אביב, שהוא מתאים לכל אחד ואחת (כמעט) ויש בו מקצי ריצה קצרים וארוכים שיכולים להתאים לכל רץ מתחיל או מקצועי.
 
בשנים עברו, ניהלתי את מכתיבי הקצב (פייסרים) לכל המקצים והתכוננתי לאירוע 4 חודשים מראש.
קשה לי לתאר לכם את ההתרגשות שאוחזת בי בכל שנה מחדש כאשר אני מקבל את המשימה המורכבת הזאת.
במרתון האחרון, שימשתי גם כפייסר למקצה המרתון המלא בזמן של 4 שעות.
 
השנה, המרוץ ייערך בפורמט חדש, דיגיטלי, תחת המוטו – "כולנו רצים יחד וכל אחד ואחת לחוד".
מרוצים תמיד דורשים הכנה מראש, במיוחד בעבור אלה המתכננים להשתתף במקצים תובעניים במיוחד, אבל הפעם תהליך ההכנה הוא קצת שונה.
 
אז איך זה עובד? ומה זה בעצם מרוץ דיגיטלי?
 
נרשמים באתר המרוץ לאחד המקצים: 5 ק"מ, 10 ק"מ, חצי מרתון 21.1 ק"מ, מרתון 42.2 ק"מ
נאסוף את הערכה ונוריד את האפליקציה בחודש המרוץ.
באפליקציה תמצאו - מדידה של מסלול הריצה (מרחק וזמן); שידור לייב של טקס ההזנקה; פלייליסטים שווים לריצה; תעודת סיום רשמית למסיימים ועוד פיצ'רים מדליקים.
 
ביום המרוץ, 19.2.2021 נפעיל את אפליקציית המרוץ, כל אחד ואחת לפי המקצה שלו ונזנק יחד, עם חולצת המרוץ ומספר החזה.
במרוץ אפשר לרוץ עם חברים, עם קבוצת ריצה או לבד בשקט שלכם במסלול שבחרתם.
בסוף המרוץ תוכלו להעניק לעצמכם את מדליית המרוץ המעוצבת שמחכה בערכה ולהדפיס את תעודת הסיום האישית.

 
כדי לעזור לכם להתכונן, הנה מספר טיפים חשובים שכדאי לקחת בחשבון:

1. תכננו את המסלול שלכם
השנה לא נזכה לשמוע את כל תושבי תל-אביב - יפו מתלוננים על סגירת הרחובות, כיוון שכל רץ או רצה יבחרו במסלול האישי המועדף עליו.
מצד אחד, נחסכה מכם הלוגיסטיקה המורכבת של הגעה לנקודת הזינוק מוקדם בבוקר, אבל מצד שני, עליכם האחריות למפות ולתכנן מסלול מתאים.
כדאי לקחת בחשבון את נוחות הריצה ולבחור במסלול שכולל מעט רמזורים, למשל. אם אתם רצים בפארק או בטיילת, בדקו מראש איפה ממוקמות ברזיות כדי לייצר לעצמכם נקודות שתייה בזמנים קריטיים במיוחד בריצה.
מומלץ להתנסות בריצה במסלול שבחרתם לפני המרוץ עצמו כדי לגלות בעיות שלא לקחתם בחשבון ולערוך שינויים בהתאם.
 
2. רוצו יחד, גם אם אתם רצים לבד
כבר אמרנו שהמרוץ מלווה באפליקציה ייעודית, ושכל אחד בוחר את המסלול שלו.
כדי שתוכלו לשמור על מורל גבוה, קבעו עם בני משפחה או חברים שיחכו לכם במהלך המסלול, לעידוד, מילה טובה או אפילו חטיף אנרגיה.
אם אתם חברים בקבוצת ריצה, תוכלו להתחבר כולכם ולרוץ יחד ולעודד אחד את השני מרחוק. זאת ההזדמנות שלכם לרוץ עם מי שתרצו, בכל מקום בארץ.
מי יודע, אולי אפילו תשכנעו את החבר שנופש כרגע בדובאי להשתתף? המרכיב החברתי תורם המון למוטיבציה במהלך הריצה ויעזור לכם להשיג את זמן המטרה שהצבתם לעצמכם.
 
3. בואו תעשו לכם חג
מרוץ הוא אירוע חגיגי, מלא במוזיקה ובהתרגשות. מרוץ דיגיטלי יכול להיות כזה, אבל גם הפעם, זה תלוי רק בכם.
לפני המרוץ, פרגנו לעצמכם בשעון ריצה חדש או תלבושת שכבר הרבה זמן רציתם לקנות ואל תתנו לעובדה שחגיגת הקניות של נובמבר מאחורינו לעצור אתכם. מומלץ, כמובן, להתנסות בכל ציוד חדש לפני המרוץ עצמו כדי להתרגל. החליפו את התמונות המסורתיות לאורך המסלול באיזה סלפי מיוזע, הרכיבו לכם פלייליסט טארשי במיוחד והפכו את הריצה לשמחה וכיפית.
 
4. אל תשכחו לשמור על עצמכם
יש סיבה טובה מאוד בגללה הוחלט להמיר את המרוץ הרגיל בדיגיטלי השנה. אל תתפתו להתקהל ולהסתכן במהלך הריצה.
קחו את ההזדמנות הזו לרוץ לבד או בקבוצה אבל עדיין במרחק מאנשים אחרים.
זאת הזדמנות מצוינת לנקות קצת את הראש ואח"כ לשתף את ההישג בהתקהלות היחידה שעוד נותרה בטוחה: הרשתות החברתיות שלכם.
ריצה נכונה טובה לבריאות וזה נכון גם בימים אלה.
 
5. אחרון חביב- דמיון מודרך
חלקו את המסלול לפי מרחקים שאתם מכירים משגרת האימונים וכך תוכלו להעביר את קטעי הריצה יותר בקלות, גם כשקצת קשה והרגליים עייפות היעזרו בדמיון מודרך כדי להתגבר על הקושי, כך למשל אם נותרו עוד 5 קילומטרים לסיום המסלול, דמיינו שאתם רצים בקטע מוכר וממש דמיינו את המסלול.

 להרשמה לאתגר הבא שלכם לחצו כאן.

מאחל לכם ריצה בטוחה, נעימה ומהנה!
דן סדן
בעלים ומאמן של קבוצת הריצה Dan's Runners


שיתוף


תגובות