הבחירה ברגליכם!


מרוץ וירטואלי הוא הזדמנות - הזדמנות לבחור לעצמכם את האתגר, לרוץ במקומות שמוכרים לכם או לחוות מחדש מקומות שלא הכרתם. 5 אפשרויות שיעזרו לכם לבחור את המסלול הנכון עבורכם.

 

1.     מסלול מותאם מטרה

 

מה אתם רוצים להשיג במרוץ הזה? האם לשבור שיא אישי? האם רק לחוות את החוויה של ריצה וירטואלית לצד עשרות אלפי אנשים מהארץ ומהעולם שעושים בדיוק את אותו הדבר, באותו הזמן? ואיפה אתם נמצאים כרגע מבחינת כושר אישי ואימונים? עבור חלק מהאנשים הסגר רק הגביר את חדוות הריצה, לעומת אחרים שדווקא מצאו את עצמם ללא המסגרת אליה התרגלו והורידו הילוך. אתם צריכים להבין באיזו נקודה אתם נמצאים כדי לדעת לתכנן בהתאם את המסלול וגם את המרחק אותו תבחרו לרוץ. אמנם מדובר במרוץ וירטואלי, אבל עדיין המטרה נקבעת מראש בהרשמה וכדאי לבחור במטרה שאתם מרגישים שתוכלו לעמוד בה.

בהתאם למרחק שבחרתם, כך גם תבחרו במסלול הנכון עבורכם. למרחק קצר תוכלו לבחור במסלול קרוב לבית, למרחק ארוך תוכלו לתכנן לכם מסלול מרוחק יותר שיוצא וחוזר מהבית או מנקודה אחרת שתבחרו, או דווקא במסלול מעגלי מטעמי נוחות ולוגיסטיקה (נרחיב על כך בחלק הבא).

 

2. המסלול הלוגיסטי

 

היתרון של בחירה במסלול מעגלי סביב הבית או סביב נקודה אחרת שתבחרו הוא שתוכלו להציב את נקודת ההזנה שלכם במקום קבוע ולא לסחוב עליכם את כל התזונה. לדוגמה: אם נקודת ההתחלה של המסלול המעגלי היא הבית, אז בבית יחכו לכם חלק מהג׳לים, המשקאות האיזוטוניים ובקבוקי המים ובכל loop שתבצעו תוכלו לשתות/לאכול ולקחת עליכם רק את מה שאתם צריכים, ממש כמו נקודות הזנה ושתייה במרוץ.

כמובן שה-loop יכול להתבצע מכל מקום, גם ממקום חניה של רכב ממנו אתם יוצאים כל פעם להקפה נוספת. אורך ההקפה צריך להיקבע לפי המרחק הכללי שאתם עומדים לרוץ, להיות מספיק מרווח על מנת שלא תצטרכו לבצע המון הקפות ושלא יהיה לכם משעמם, ובמקביל יהיה נוח מבחינת תזמון נקודות השתייה וההזנה. היתרון במסלול מעגלי הוא גם שתוכלו להתקלף מבחינת הלבוש, ״לארגן״ חברים ובני משפחה שיעודדו אתכם ויש כאלה שזה גם עוזר להם מנטלית לפרק את הריצה למקטעים קבועים.

 

3. המסלול החווייתי

 

איפה תמיד רציתם לרוץ ועוד לא התאפשר לכם? (כרגע לצערנו רק בגבולות ישראל…)

הנה ההזדמנות שלכם לרוץ את מרתון סמסונג תל-אביב בצפון, במדבר, בים המלח, בהרים, בעמקים ובקיצור איפה שמתחשק לכם. במקרה שאתם בוחרים במסלול לא מסודר (כזה שאין בו ברזיות למשל) אז תצטרכו לתכנן לקחת את כל התזונה ותיק מים עליכם וכמובן לעדכן מקורבים במסלול כדי שיידעו איפה אתם נמצאים. בשביל להתחבר לאפליקציה ולקחת חלק מלא במרוץ הוירטואלי חשוב גם שתהיה לכם קליטה סלולרית ובכלל כדאי להוריד מראש את המפה של המסלול המתוכנן לטלפון או לשעון הריצה. יש יתרונות בריצה במקום חדש ושונה ממה שאתם רגילים (מרגש, חווייתי ומלא עניין) לצד חסרונות (חוסר היכרות עם המסלול והתוואי, ההכרח לשאת את רוב הציוד עליכם). אבל גם אם זה יעלה לכם בכמה דקות בתוצאה, יכול להיות שהחוויה תהיה שווה את הכל.

 

4. המסלול הנוח והמוכר

 

אם חשובה לכם התוצאה ואתם רוצים שהמרוץ ישקף לכם את האימונים שביצעתם לקראתו, מומלץ לבחור בתוואי שבו נהגתם להתאמן ושאליו אתם מורגלים, וגם בכזה שיאפשר לכם להגיע לשיא אישי או להישגים. זה די פשוט, ככל שהמסלול יהיה שטוח וסלול יותר - כך תוכלו לבצע אותו בתוצאה טובה יותר. חשוב גם לקחת בחשבון מה יש על המסלול - האם יש דברים שעלולים להאט אתכם - כמו רמזורים, תנועה, עומס של אנשים? לחילופין אם המסלול מבודד אז האם יש לכם מקומות למלא בהם מים? להתפנות אם תצטרכו? תכנון מראש של המסלול יעזור לבלתי צפוי להפוך לצפוי וגם יאפשר לחשב את נקודות הקילומטרים ולתכנן את מהלך המרוץ. מומלץ, אם מתאפשר, לבצע אימוני ריצה על המסלול עצמו או חלקים ממנו לפני יום התחרות. אם בחרתם במסלול מרכזי אפשר לבקש מחברים לעודד אתכם בנקודות קריטיות לאורך הדרך ולארגן לכם פייסרים למקטעים מסוימים. (רק בלי התקהלות, כן?)

 

5. המסלול המקורי

 

ויש את האנשים שירוצו את מרתון סמסונג תל-אביב בכל מחיר! אם אתם מאוהדי המרתון וזוכרים את המסלול בעל-פה תמיד יש לכם את היכולת לרוץ את המסלול המקורי של המרתון (רק על המדרכה ולא על הכביש) ולהרגיש את הוייב הזה שאנחנו כל כך מתגעגעים אליו. נכון, זה לא יהיה אותו הדבר בלי כל האנשים שרצים לצדכם ומעודדים אתכם בצד הדרך, אבל אנחנו נהיה כאן לצדכם, קרובים-רחוקים באפליקציה וננסה להעניק לכם את חוויית המרוץ - בכל מסלול בו תבחרו.


שיתוף


תגובות