תיאור המסלולים

לפניכם תיאור מסלולי המרוצים השונים במרתון סמסונג תל-אביב 2020.
כמו כן, לרשותכם מפות דינאמיות של המסלולים (כולל מיקום תחנות חלוקת מים ונקודות חשובות לאורך המסלול) בדף מפות ומסלולים.

דגשים למסלולי הריצה
לאורך המסלול ישנם שלטי חיצים ומרשלים (מכוונים)  - שינחו אתכם בדרך הנכונה. השלטים הם בצבע כחול למרתוןאדום לחצי המרתון וירוק למרוץ 10 ק"מ

תיאור מילולי של המסלולים
הערות כלליות
כל הזינוקים יוצאים מאותו קו זינוק ברח' רוקח בצידו הצפוני – מזרחה מגשר הולכי הרגל בין חניון פארק הירקון למגרשי התערוכה. שער הזינוק יוצב במקום כבר שבועיים לפני האירוע.
מרוץ המרתון מסיים במגרש החנייה של הפארק, מעט מערבה מתחנת הדלק "פז". שאר המרוצים מסיימים ברוקח דרום, בנקודה מקבילה למרתון, גם שם תבחינו בשער ימים רבים לפני המרתון.
המושגים "אחרי", "לפני", "ימינה" ו"שמאלה", מתארים את הכיוונים מנקודת מבטו של הרץ.
המושגים (עם) כיוון התנועה ו(נגד) כיוון התנועה, מתייחסים לתנועת כלי הרכב כשהכביש פתוח.
שמות הרחובות מופיעים בד"כ ללא התואר "רחוב" או "שדרות", לצורך הקיצור
בכמה כבישים ללא הפרדת אי תנועה, יוצבו קונוסים או מחסומים. ההתייחסות בטקסט תהיה להצבה זו.

מרתון
תיאור המסלול: (ר' הערות כלליות)

מקו הזינוק מערבה (עם), עולים על גשר רוקח ויורדים לרוקח בצידו הצפוני (עם).
באבן גבירול ימינה (צפונה) בצידו המרוחק (נגד) ובעגנון ימינה (נגד).
באשכול שמאלה (צפונה, נגד) עד פרופס ושם שמאלה (מערבה, נגד) ובצומת ימינה וצפונה.
בכביש 2040 צפונה (עם, ימינה לקונוסים שיוצבו). ממול הרצים החוזרים מהפרסה.
כ-500 מ' צפונה לפרסיץ, לפני מגדלי נאמן] תוצבנה משוכות שיצרו סיבוב פרסה. וחזור ב-2040 (עם, מימין לקונוסים שיוצבו).
בחזור לפרופס ימינה בדרך לחוף תל ברוך ובפנייה השנייה, מול שלט תעבורה של "אין כניסה" ימינה וממשיכים עם הכביש האלכסוני מערבה. הכביש מתעקל דרומה עד למחסום ברזל שיפתח כדי שהרצים יעלו לטיילת דרומה.
לאורך הטיילת, מעבר על גשר יקותיאלי שמעל שפך הירקון לכביש הראשי של נמל תל-אביב ולאורכו, עד היציאה שמאלה לכ"ג יורדי הסירה.
ימינה בירקון (עם) ולאורך הטיילת וקויפמן בהמשך (מימין לקונוסים שיוצבו עד נורדאו, שם כבר יש אי תנועה).
בגולדמן ימינה  (מימין לקונוסים שיוצבו) ובכיכר התנועה במרזוק (לפני כיכר השעון), ימינה (מערבה) לעלייה השנייה לכיוון שער הנמל הדרומי (מימין לקונוסים שיוצבו, רצים חוזרים ממול).
בקטע הראשון של הנמל הריצה תהיה דו-צידית (מימין לקונוסים, על דק העץ) בהמשך הרצים הלוך יצמדו לקו המים ולאחר פנייה ימינה ושמאלה יכנסו למחסן תחזוקת הספינות שמימין (שביל הכורכר יוכשר) ויצאו מהשער לטיילת פארק המדרון הצמודה לקו המים.
לאחר כ-800 מ' של ריצה לאורך קו החוף, מגיעים לשדרת דקלים שמול רחוב מנדס פרנס שעל הצוק, פונים שמאל לשדרה (עם הגב לים) ומיד שמאלה לשביל המוביל בהמשך דרך רחוב הנמל, לכניסתו המזרחית וישר עד לאיחוד הריצה מול הבאים הלוך (מימין לקונוסים).
ההמשך כבהלוך – העלייה השנייה, גולדמן וקויפמן בצידו המערבי (נגד, בצד שמימין לקונוסים).
ביוסף לוי סוטים ימינה למסגד חסן בק, כדי להתחבר לרח' הירקון (עם) המקביל לכביש ואיתו צפונה.
באלנבי פונים ימינה (עם) וממשיכים עד כ-50 מ' אחרי שד' רוטשילד, שם מבצעים פרסה. אלנבי חצוי במחסומים וקונוסים לתנועת רצים חוזרים.
בחזרה, פונים ימינה לשדרות רוטשילד ....
פונים שמאלה לשדרות רוטשילד בצד הדרומי (עם) עד מרמורק אליו פונים ימינה.  באבן גבירול פונים שמאלה (עם) עד לאליעזר קפלן אליו פונים ימינה. במקום יונחו קונוסים להפרדה בין רצים הולכים לחוזרים
בהגעה למתחם שרונה פונים לאוסוולדו ארניה שמאלה לקלמן מגן ושמאלה לדוד אלעזר היישר וחזור לרחוב קפלן.
בקפלן פונים שמאלה (נגד), ונצמדים בהדרגה לחציו הצפוני של הכביש.בצומת ארנייה נפגוש את רצי ההלוך מולנו בכביש שיופרד לשניים ונמשיך עם קפלן היישר למעלה רחוב דיזנגוף.
ממשיכים בדיזינגוף (נגד) ועוברים את היכל התרבות ופונים שמאלה לתרס"ט
בתרס"ט פונים שמאלה (נגד) עד נתיב הדרומי (עם) של כיכר הבימה (המשך שד' בן ציון) כדי לחזור לרוטשילד ימינה (עם).
באלנבי ימינה (עם, מימין לקונוסים) מול רצי ההלוך ובירקון ימינה (עם, צפונה) עד סופו וממשיכים בתערוכה המתעקל מזרחה.
בדיזנגוף ימינה (דרומה, עם, מימין לקונוסים) עד בן גוריון ושמאלה (מזרחה, עם) עד לכיכר רבין. ימינה במלכי ישראל (נגד) וצמוד לכיכר שמאלה לפרישמן (נגד).
באבן גבירול פונים שמאלה צמוד לכיכר (נגד)  ובהדרגה סוטים ימינה כדי לחצות לצד המזרחי של אבן גבירול (עם)  וממשיכים ישר צפונה (רצי החצי משמאל מעבר לנתיב התנועה)
ברוקח פונים ימינה (עם) ומיד סוטים חדות ימינה (דרומה) לשביל הפארק המוביל לגדה הצפונית. בקצה השביל שמאלה (מזרחה) לשביל האספלט הכפול המקביל לגדה איתו חוצים מתחת לגשר נמיר (הכחול) ובשביל השני, האלכסוני שאחרי מנהרת הגשר – פונים שמאלה (צפונה) בשביל שמוביל עד חניון הגולפיטק. פונים ימינה לשביל הפנימי של החניון, המקביל לרוקח. יוצאים ביציאה המזרחית, מעט לפני הפנייה לנתיבי איילון דרום.
ברוקח ימינה (מזרחה) בשביל שיופרד במחסומים מיתר הרצים הנמצאים משמאלכם.  עוד כמה מאות מטרים לסיום! חולפים על צומת נתיבי איילון. לא, השער שאתם רואים בהמשך רוקח, אינו שלכם אלא של רצי החצי והעשר. בשער שלכם תבחינו אחרי שתסטו ימינה כדי להיכנס לחניון הפארק. עוד כ-100 מ' בחניון ואתם בקו הסיום – עשיתם את זה!

תיאור חצי המרתון

מקו הזינוק ברוקח מערבה (עם), עולים על גשר רוקח מעל נמיר ויורדים לרוקח בצדו הצפוני (עם).
בתערוכה הרחוב מתעקל שמאלה ועובר ואיתו ישר דרומה בירקון (עם) עם כביש הטיילת – הרברט סמואל דרומה (עם) ומול אלנבי והמזרקה, נצמדים לשמאלה כדי להיכנס לנתייב החנייה בצד המזרחי.
ביונה הנביא שמאלה ובירקון שוב שמאלה עד אלנבי ושם ימינה (מימין לקונוסים).
בשדרות רוטשילד שמאלה (צפונה, עם) עד סוף השדרות ושם ימינה לקטע קטן של הלוך חזור במרמורק עד הוברמן וחזור. ממשיכים מזרחה לשפת ככר התרבות כדי לחזור ברוטשילד (עם) ואלנבי (עם, מימין לקונוסים).
בירקון ימינה (צפונה, עם), צמוד לשמאל (מימינם, רצי מרתון). בנורדאו – סטייה לצד המערבי של הירקון.
בדיזנגוף ימינה (דרומה, נגד, משמאל לקונוסים – רצי המרתון מימין לקונוסים).
בבן גוריון שמאלה לצד השמאלי של השדרה (מזרחה, נגד) ובהמשך מתחת למרפסת העירייה בצד הימני (עם) עד אבן גבירול ואתו שמאלה (צפונה, נגד) עד סוף אבן גבירול.
ברוקח ימינה (סטייה הדרגתית שמאלה כדי לעלות על גשר רוקח החוצה את נמיר. יורדים להמשך רוקח (עם
ברוקח (עם)  לקו עד לשער הגמר מעט לפני גשר הולכי הרגל

תיאור מסלול אופני היד (21.5 ק"מ)

מקו הזינוק ברוקח, רצים מזרחה ועולים על גשר רוקח כדי לחצות את נמיר עליו להמשך רוקח (עם)
ברחוב התערוכה, הכביש מתעקל שמאלה וממשיכים עם כביש הטיילת - הרברט סמואל דרומה.
מול אלנבי והמזרקה, נצמדים לשמאל כדי להיכנס לנתיב החנייה בצד המזרחי ושמאלה ליונה הנביא.
שמאלה בירקון לקטע קצר ומיד ימינה לאלנבי (שיופרד בקונוסים לתנועת דו"צ הלוך-חזור), עד רוטשילד.
בשדרות רוטשילד שמאלה (צפונה, עם) עד סוף השדרות. מבצעים פרסה בסוף השדרה כדי לחזור עם רוטשילד (עם) עד אלנבי ואליו ימינה (עם, מימין לקונוסים).
בירקון ימינה (צפונה) עד התערוכה וימינה לדיזנגוף דרומה מצידו השמאלי (נגד) עד בן-גוריון.
בבן-גוריון שמאלה לצד הצפוני של השדרה (נגד). עד לקטע הרחוב המקורה מתחת לעירייה. בו עוברים בצד הצפוני שבסופו פונים לאבן גבירול (נגד), עד הדסה (הצומת הראשון) שם סוטים ימינה להמשך אבן גבירול בצד המזרחי (עם) וממשיכים צפונה עד רוקח
ברוקח פונים ימינה (עם) ומיד סוטים חדות ימינה (דרומה) לשביל הפארק המוביל לגדה הצפונית. שמאלה (מזרחה) לשביל האספלט הכפול המקביל לגדה איתו חוצים מתחת לגשר נמיר (הכחול).
בשביל השני, האלכסוני שאחרי מנהרת הגשר - שמאלה (צפונה) כדי לצאת מהפארק לרוקח משער החניון המערבי (הכי קרוב לנמיר)
ברוקח ימינה (מזרחה) בשביל שיופרד במחסומים מיתר הרצים (היורדים מגשר רוקח) ויסטה ימינה בהמשך לכניסה המערבית של מגרש החנייה של פארק הירקון בו אחרי כ-100 מ' - קו הסיום למרתון, שישמש את ספורטאי אופני היד.

מרוץ 10 ק"מ
תיאור המסלול: (ר' הערות כלליות)

מקו הזינוק מערבה (עם), חוצים את דרך נמיר (שתיסגר לתנועה) לצד הגשר כדי להמשיך ברוקח (עם).
בדיזנגוף שמאלה (דרומה, נגד, משמאל לקונוסים שיוצבו) עד בן גוריון ושמאלה (מזרחה בצד הצפוני, נגד) ובהמשך ישר מתחת לכיכר העירייה (נגד) עד אבן גבירול.
 באבן גבירול שמאלה בצד המערבי (צפונה, נגד). אין לעבור לצד המזרחי.
ברוקח ימינה (עם). סטייה הדרגתית שמאלה כדי לעלות על גשר רוקח החוצה את נמיר. יורדים להמשך רוקח (עם).
ברוקח (עם) עד לשער הגמר מעט  לפני גשר הולכי הרגל

מרוץ 5 ק"מ
תיאור המסלול: (ר' הערות כלליות)

מקו הזינוק מערבה (עם), חוצה נמיר לצד גשר רוקח ובהמשכו רוקח צפון (עם).
לפני אבן גבירול, פניית פרסה על אי התנועה (יוצב שיפוע) כדי לחזור מזרחה על רוקח בצידו הדרומי (עם).
ברוקח מזרחה (עם) ונשארים צמודים לאי התנועה משמאל, כדי לעלות בחזור (בלבד) על גשר רוקח, עד שער/ קו הסיום בשד' רוקח (המשותף עם רצי העשרה ק"מ), מעט לפני גשר הולכי הרגל.